zondag 19 juli 2015

Midlifecrisis

Lieve Tante Hielie,

Help me alsjeblieft, ik ben mijn man en mijn kinderen kwijt. Mijn man is d'r vandoor gegaan met de bibliothecaresse, en om de een of andere reden kozen de kinderen ook direct voor hem, want ze zijn nu met z'n drieën bij haar ingetrokken.

Wat moet ik nu met mijn leven? Ik heb al een motorfiets gekocht, maar dat doet 't nog niet helemaal voor me. Heb je advies voor me?

Ik zie uit naar je tips!

Fleur Preulsma, Groningen
_____

Lieve Fleur,

Zo zie je maar weer, als kinderen moeten kiezen tussen hun moeder en de bibliothecaresse, dan is de keuze snel gemaakt.

Maar goed, lieve Fleur, daar gaat het vandaag niet om, het gaat nu eventjes om jou. Even lekker me-time voor jou, en voor mij, in dit geval, juist eventjes lekker you-time. Want 'you', dat ben jij. (Dat is Engels.)

Wat je ook doet, ga niet op seksueel avontuur uit!

Seksueel avontuur is als een soort bakje pistachenootjes. Als je t ziet staan en d'r voorzichtig een paar van eet denk je 'Ahhhh, godver wat is dit lekker ik kan wel een heel doosje op,' maar als je dan vervolgens dus inderdaad dat hele doosje ophebt ben je ineens kotsmisselijk denk je weer eerder 'Wat heb ik gedaaaaan? Heb ik dat echt allemaal in mn mond gestopt? Ik wil kotseeeeeeeeen, mag dit er allemaal weer uit?' En bovendien, dan zit je daarna ook nog eens met die troep. Je weet wel, dat je dan denkt ik gooi lekker avontuurlijk van een afstandje alle schillen in de prullenbak, maar dat dan de helft ernaast gaat.

Seksueel avontuur is puur een product van de geluksindustrie, een verslaving die ze willen dat je krijgt. Allemaal puur eigenbelang voor hun. Ze zijn op je geld en op je zweetondergoed uit! Kijk toch uit met dit soort dingen.

M'n grootmoeder zei altijd al, 'geld is net een beetje als een verzameling hoeslakens: je kunt er maar beter vrij veel van hebben en de geluksindustrie maar beter vrij weinig.'

Liefs, dikke knuffel,

Tante Hielke


Dit is mijn persoonlijke favoriet

Misschien niet hoor, maar wie weet vind je deze vragen ook wel heel interessant:

1 opmerking: