dinsdag 21 juli 2015

Meerdere koekjes bij de thee

Lieve Tante,

Op het moment ben ik actief op een conferentie, waarbij in de pauzes altijd koffie en thee klaarstaat. Daarnaast liggen er vaak een heleboel verschillende soorten koekjes op tafel. Hoewel ik vanochtend maar één kopje thee had genomen heb ik in het geheim in totaal drie koekjes gepakt. Ik voel me een beetje schuldig en ik ben bang dat iemand het gezien heeft. Is het wel gepast om zoveel koekjes te eten als ze ergens gratis staan?

Liefs,

Wanhopige Wetenschapper
_____

Lieve Wanhopige Wetenschapper,

Ergens heb je wel gelijk en is dat een behoorlijk vieze naaistreek. 

En dan te bedenken dat Nederland in de tussentijd nog altijd een shockerende hoeveelheid wapens aan militante groepen in het Midden-Oosten levert, om die te helpen nog meer onschuldige burgers aan flarden te schieten, uit elkaar te scheuren en plat te bombarderen. 

Weet je zeker dat je aan al die ellende ook nog eens jouw etiquettebreuk wilt toevoegen?

Geef die extra koekjes toch op. Doe het voor Syrië.

Liefs,

Tante


Stop. Voordat het te laat is.

Misschien niet hoor, maar wie weet vind je deze vragen ook wel heel interessant:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten