zaterdag 18 juli 2015

Keelpijn

Lieve Tante Hielke,

Ik ben een wat ouder vrouwtje van tegen de 73, en op zich ben ik nog best fit, maar ik heb toch soms zo'n last van keelpijn! Ze zeggen dat het van de drank komt, maar dat geloof ik niet. Hebt u misschien tips? Ik heb strepsils geprobeerd, maar die zijn zo zoet en volgens mij helpen ze niet echt.

Ik hoop dat u me kunt helpen.

Marleen Preulsma, Appingedam
_____

Lieve Marleen,

Geen zorgen! Het beste medicijn is, misschien een beetje onverwachts, maar dat is kauwgom. Het zorgt ervoor dat je, omdat je blijft kauwen (heb je eigenlijk nog tanden Marleen?) speeksel blijft produceren en doorslikken. Zo blijft je keel goed vochtig en wordt de pijn wat verzacht. 

Zoals ik altijd maar zeg, 'kauwgompjes zijn net strepsils: je verzachten je keelpijn.'

Liefs, dikke knuffels,

Tante Hielie


Dit is mijn persoonlijke favoriet

Misschien niet hoor, maar wie weet vind je deze vragen ook wel heel interessant:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten