vrijdag 17 juli 2015

Lange dag in de trein

Lieve Tante,

Soms als ik na een lange dag in de trein zit, voel ik me ineens zoo ongelooflijk agressief worden, en zoo gefrustreerd dat ik het echt gewoon niet meer heb. Echt een soort van WRAAAAAAAAGHHHHHWARAAAAAHHHHGGGHHHH WRAAAAAGHHH en dan heb ik het gevoel, nou ja bijna zoals weet je wel WRRRRRAAAAAGHHH WRAAAAAGHHHHH het gevoel dat er een soort monster uit m'n borst gaat scheuren en WRAAAAAAHHGGHGHG WRAAAGHHHHHHHHH.

Op zulke momenten wil ik m'n tas op de grond te gooien, m'n hockeystick pakken om iedereen ermee neer te slaan tot de hersenen uit hun pan spatten. Ik weet alleen niet zeker of dat wel sociaal geaccepteerd is. Wat is jouw advies in zo'n situatie?

xx
Anoniempje
_____

Lief Anoniempje, 

Ik zeg altijd maar: probeer alles, behoud het goede. Zeker in zo'n situatie begrijpen mensen heus wel dat je het even moeilijk hebt en je emotie kwijt moet. 'Agressie is net een deodorantbus,' zei mijn grootmoeder altijd, 'als je het niet helemaal tot de bodem leeg spuit, gaat de druk er nooit vanaf.' 

Liefs en warme knuffels, 

Tante Hielie


Dit is mijn persoolijke favoriet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten