vrijdag 24 juli 2015

Echte liefde

Lieve Tante Hielke,

Hoe weet je eigenlijk zeker of iemand écht van je houdt? Ik ben bezig met een filosofisch essay en ik hoopte van je wijsheid gebruik te kunnen maken.

Liefs,

Henry
_____

Lieve Henry,

Je weet pas écht zeker dat iemand van je houdt als diegene je "gezondheid.." wenst als je niest.

Ik moet daarbij toegeven dat ik zelf persoonlijk ook wel eens jongens heb gedate die inderdaad aan deze eis voldeden, maar vervolgens toch over mijn hart heen wandelden alsof het een paar dooie en alreeds uitgescheurde naaktslakken was.

Gelukkig leert de ervaring dat je je hart maar beter wat te vaak kunt breken dan te weinig. Zoals mijn grootvader altijd zei: "je kunt het beste maar verbitterd en cynisch door het leven gaan terwijl je walgend op alle koppels spuugt die je tegenkomt."

Liefs,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten