donderdag 15 oktober 2015

Stel je houdt van RedBand, wat nou als je helemaal niet voor pret bent?

Lieve Tante Hielke,

Ik heb een vraag: stel je houdt van RedBand, wat nou als helemaal niet voor pret bent? Wat moet je dan? Ik ben tégen pret. Ik hou van tranen en verdriet.

Groet,

Anoniempje



Lief Anoniempje,

Ik snap het. Treur niet, zou ik zeggen, want RedBand kan ook heel verdrietig zijn.

Toen ik in groep 4 zat, kwam ik in de klas met Mees. Mees was mijn beste vriend. Na school gingen we soms voetballen, maar meestal gingen we samen met Lego spelen. Echt hartstikke leuk. Soms speelde Mees vals of stal die van mijn Lego, maar dat maakte me niet uit, want ik had in ieder geval iemand om mee te spelen! In groep 3 daarvoor had ik helemaal niemand om mee te spelen en dat vond ik natuurlijk heel stom en dan voelde ik me altijd heel verdrietig in de pauzes. Dan liep ik in m'n eentje over het schoolplein heen op zoek naar mensen die niet gemeen waren tegen me. Die waren er niet. Dus je kunt je voorstellen dat ik maar wat blij was met Mees als beste vriend.

Eén keer kwam Mees bij me spelen en toen had mijn moeder RedBand-snoepjes gehaald. Maar Mees at net wat te snel en toen kwam er een winegumpje in z'n luchtpijp in plaats van in z'n slokdarm, waarna hij stikte en ik in groep 5 helemaal geen vriendjes meer had. Toen moest ik iedere keer weer alleen over het schoolplein lopen en ik miste Mees natuurlijk heel heel erg. Dan moest ik vaak een beetje huilen als ik aan RedBand dacht.

Kortom, RedBand is helemaal niet altijd vrolijk. Ik hoop dat dit je oplucht.

Liefs,

Tante Hielke
Ik heb geen foto van mezelf met RedBand. 't Is te pijnlijk.

Op zoek naar meer lifestyle-advies van je favoriete tante? Klik hieronder!
Vergeet niet me te volgen op Twitter of te liken op Facebook! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten