zondag 11 oktober 2015

Ik heb vanavond een feestje waar ik niemand echt goed ken. Ik durf niet hoor.

Lieve Tante Hielke,

Ik heb vanavond een feestje, maar ik ken eigenlijk de mensen die ook komen niet supergoed. Ik durf niet helemaal. Zal ik wel gaan?

Liefs,

Verlegen



Lieve Verlegen,

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt: jouw probleem is dat je geen zelfvertrouwen hebt. En natuurlijk, dat is helemaal niet erg, natuurlijk, maar zonder zelfvertrouwen kom je nergens in deze wereld. En ik kan het weten, want ik heb zelf ook totaal geen zelfvertrouwen.

Ik zal je d'r verder niet mee lastig vallen maar zelf ben ik een treurige hoop niks. Ik ben gewoon echt niks waard. Niemand zit op me te wachten. Als ik m'n eigen douche binnenstap dan schrikken de zeepresten in het doucheputje van wat een hoopje ellende ik ben. En die zijn er inmiddels toch wel aan gewend zou je denken. Echt, ik ben zo'n ongelofelijk waardeloze hoop treurnis. Ik ben een soort bord natte spagetti met niks erop.

De sleutel tot zelfvertrouwen, zei mijn grootmoeder altijd, is zelfvertrouwen. Als je het niet hebt zul je het ook nooit krijgen.

Volgens mij, als ik naar Afrika zou om zielige kindertjes met AIDS te helpen, dan zouden zij mij uiteindelijk troosten. Een groep bezorgde moeders zou kleding voor me gaan inzamelen, volgens mij is het zo erg. Ik ben een soort soepbord afgegoten spagettivocht, zonder spagetti en ook met niks erop.

Mijn grootvader zei altijd, na regen komt vaak nog meer regen.

Liefs en sterkte,

Tante Hielke

PS: wat betreft je feestje, ik zou gewoon lekker gaan! Leuk, gezellig, leer je nieuwe mensen kennen!

Het leven is als een halflege zak Mie...
Halfleeg.
Op zoek naar meer lifestyle-advies van je favoriete tante? Klik hieronder!

Vergeet niet me te volgen op Twitter of te liken op Facebook! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten