dinsdag 20 oktober 2015

Een ongelukje met room! Oeps!

Lieve Tante Hielke,

Ik heb een grote vergissing gemaakt.

Ik was net op het station naar de AH to Go geweest om gauw even zure room te halen voor het avondeten, en, om mezelf even lekker te verwennen, ook zo´n bekertje ijskoffie. Nu zit ik in de trein, maar ik trek net zonder op te letten per ongeluk 't bekertje zure room open in plaats van de ijskoffie.

Wat moet ik nu? De hele coupé zit me aan te kijken wat ik nu ga doen en wat precies de bedoeling hiervan is. In de paniek heb ik al een paar slokjes proberen te nemen alsof het allemaal gewoon een bewuste keuze was, maar pure zure room is echt ongelofelijk vies.

Maar er gaan in Afrika mensen dood van de honger ja. Als ik dan voedsel ga weggooien, wat zegt dat dan over mij als persoon?

Liefs,

Romig Ongelukje


Lieve Romig Ongelukje

Als ik eerlijk ben, heb ik zelf ook een keer zoiets meegemaakt. Het was in 1988, ik weet het nog vrij goed: ik stond in m'n keuken en dacht dat ik ravioli in m'n kokend water gooide. En wat denk je? Het was tortellini!

Voor jou denk ik dat er twee mogelijke scenario's zijn:
  1. Je drinkt die zure room gewoon volledig op, alsof het inderdaad allemaal gewoon de bedoeling was. De mensen om je heen zullen gerustgesteld zijn dat je niet per ongeluk een gênante vergissing hebt gemaakt.
  2. Je stopt met eten, wrijft even over je buik en doet alsof je vol zit, waarna je je bakje kunt weggooien. Natuurlijk, de kindertjes in Afrika zullen je dat misschien een beetje kwalijk nemen dat je voedsel weggooit, maar ja, weten zij soms hoe het is om in zo'n ongemakkelijke situatie te zitten? Ik dacht het niet. Ze hebben daar niet eens zure room. Laat staan dat ze ijskoffie of treinen hebben. Zoals mijn oma altijd zei: Afrika is één grote kale vlakte vol hongerige zwarte kindjes en lieve blonde meisjes die met ze op de foto gaan.
Succes lieverd!

Liefs,

Tante Hielke

De sleutel tot zure room is...
Accessorizing

Op zoek naar meer lifestyle-advies van je favoriete tante? Klik hieronder!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten