zaterdag 8 augustus 2015

Namen verkeerd uitspreken

Hoi Tante @hylkemetie, ik spreek regelmatig namen verkeerd uit. Daar voel ik me heel onzeker over. Wat moet ik doen?
Groetjes, Anoniem

<ingezonden via Twitter>
_____

Lieve Anoniem,

Jo, dat is helemaal niet erg! Natuurlijk, heel genant, respectloos en dom is het wel, maar je zendt er ook een boodschap mee uit: ik vind jouw naam niet belangrijk, ik vind jou niet belangrijk. Dit is iets wat op veel mannen en vrouwen een onweerstaanbare aantrekkingskracht uitoefent. De meeste mensen willen diep van binnen juist dat je hun naam verkeerd uitspreekt, en dat je ze af en toe een bestraffende tik op hun billen geeft en vastbindt in je kelder.

Maak hier gebruik van!

Liefs,

TH

PS: Eventueel kun je altijd nog tegen mensen doen of je uit Frankrijk komt en alles so oui so oeitspreeqt met een grappiekk accentt en dus ook de moelique namenn van de mensenn wiens namenn u niet oeitspreqen weet. Ik had ooit een meisje in mn klas dat Qiaochu heette. Spreken we nu allemaal uit als Jean-Claude.
Iemands naam verkeerd uitspreken is net de warme zomerwind in je haren...
Een heerlijk gevoel.
Wie weet zijn dit hieronder ook wel leuke vragen voor jou! (Geselecteerd zonder gebruik te maken van cookies)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten