zaterdag 8 augustus 2015

Moet ik uit de kast komen?

Lieve tante Hielke,

Naar aanleiding van de gaypride afgelopen weekend wil ik eigenlijk heel graag uit de kast komen als homo, maar ik ben nogal bang dat mensen dan zullen denken dat ik zo'n handtasnicht met een veren boa in z'n reet word, of een soort Geer en Goor. Want zo ben ik helemaal niet ik ben gewoon een normale jongen. Heb je advies?

Groetjes,

Gezonde Hollandse jongen
_____

Lieve Gezonde Hollandse jongen,

Laat ik één ding vooropstellen. 1) ik ben nu al drie jaar op rij naar de Pride geweest en ik heb nog nooit één veren boa in een anus zien verdwijnen. 2) als je ooit zo leuk en grappig wordt als Geer en Goor mag je de homogod op je blote knietjes danken.

Maar verder, het is een beetje stom om te denken dat de mensen die je enigszins kennen, ineens automatisch zullen denken dat je Gordon bent. Natuurlijk niet. Ze. Kennen. Je. Gordon is in de 60, jij waarschijnlijk jonger dan 20. Het verschil is moeilijk over het hoofd te zien. 

De enige mensen waar je last van kunt krijgen zijn enthousiaste tienermeisjes die kirren dat ze met je willen shoppen. En natuurlijk, in een ideale wereld staan daar serieuze lijfstraffen op, maar in de realiteit zijn die meisjes de basis van politieke en sociale zekerheid en steun. Zij zijn de reden dat agressieve heterojongens denken "misschien kan ik toch maar beter even normaal doen tegen die homo, anders krijg ik ruzie met m'n vriendin".

Mijn levensmotto luidt dan ook: doe een goede daad, maak een politieke move en shop vandaag nog met een heterochick die denkt dat je d'r accessoire bent.

Liefs,

Tante Hielke
Pride is net een regenboogvlag...
Hartstikke kleurrijk!
Wie weet zijn dit hieronder ook wel leuke vragen voor jou! (Geselecteerd zonder gebruik te maken van cookies)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten